Довідка податкового резидента: отримати статус резидента
Щоб уникнути подвійного оподаткування при веденні бізнесу і в Україні, і в інших країнах, підприємцю знадобиться податкова довідка. Отримання такої довідки має низку певних нюансів, які варто передбачити. Подібними питаннями займаються фахівці, які допоможуть швидко вирішити їх, заощадивши ваш час та гроші. Щоб вирішити своє питання – безкоштовно відправте заявку юристу, і незабаром фахівець зв'яжеться з вами для уточнення деталей.
Довідка податкового резидента України
При створенні власної справи, ведення фірми, регулярних операціях купівлі-продажу особисто виготовлених товарів необхідно платити податки. Якщо цього не робити, вищі органи рано чи пізно дізнаються про обман, і тоді людині, яка уникає податків, доведеться заплатити набагато більше – її організації випишуть штраф. Щоб діяти на підставі Закону, необхідно мати статус резидента. Дізнаємося, що таке справка резидента, навіщо її треба придбати власнику будь-якої організації, як її отримати, які документи для цього потрібно підібрати.
Що таке довідка про податкове резидентство
Сертифікат (податкова) резидента зазвичай видається людині для того, щоб підтвердити, що дана особа сплачує в країні податки за ту чи іншу комерційну діяльність, а також має статус резидента країни. Це потрібно для того, щоб не виникло подвійного оподаткування.
Навіщо потрібна довідка-підтвердження резидента
Така довідка часто замовляється для того, щоб отримати статус резидента і убезпечити себе від подвійного оподаткування. Це важливо, якщо власник займається бізнесом не тільки в своїй країні, але і в інших країнах. Довідка резидента України грає роль виключно щодо тих країн, з якими вона має двосторонній договір. Це Малайзія, Японія, Сербія, Іспанія, Чорногорія. Інших країн це абсолютно не стосується.
Статус податкового резидента: як отримати
Насправді резидент – це не завжди громадянин. Їм може бути навіть той суб'єкт, який має особисті зв'язки в країні або ж розвиває свій бізнес на території. Наприклад, статус резидента може отримати будь-який підприємець, який внаслідок своєї фінансової діяльності сплачує єдиний податок. Це стосується також і людей, які мають родичів на постійне проживання.
- Довідку можна отримати у фіскальній службі, звернувшись туди за своїм місцезнаходженням.
- Її видають не пізніше закінчення 10 днів з того дня, коли резидент написав і подав заяву про бажання отримати цей документ.
- При цьому він повинен принести виписку з Єдиного державного реєстру, яка свідчить про існування його бізнесу.
- Також документи, що підтверджують його особисті дані – паспорт, ІПН. При цьому ще можуть запросити довідку про доходи.
Довідка резидента: необхідні документи
Для людини, яка є громадянином:
- написана від руки заява;
- копії паспорта та коду;
- в разі необхідності – нотаріально підтверджену довіреність;
Для людини, яка є іноземцем:
- заява, в якій буде описане прохання про те, щоб отримати довідку про податкове резидентство;
- копію перекладу паспорта;
- дозвіл на роботу;
- ІПН;
- міграційну карту.
Автор: ведучий юрист-аналітик Артем Дудка