Реєстрація права власності на нерухомість
Купівля квартири або іншого нерухомого майна має супроводжуватись реєстрацією права нового власника на це майно. Щоб вирішити своє питання – замовте онлайн-консультацію чи послугу «під ключ» прямо зараз, і незабаром фахівець зв'яжеться з вами для уточнення деталей.
Що таке реєстрація нерухомості
Не рідко бувають ситуації, що люди при деяких життєвих обставинах отримують нерухоме майно, і далеко не всі знають, що потрібна реєстрація нерухомості. Таких ситуацій може бути безліч: від банального заповіту до подарунка на день народження у вигляді новенької квартири.
Деякі власники будинків, квартир, котеджів можуть вважати, що документ, що посвідчує отримання спадщини або договір купівлі-продажу є незаперечним підтвердженням права на користування майном. Але на ділі це не так. Щоб мати право володіти нерухомістю офіційно, потрібна реєстрація права власності на нерухомість, в наслідку чого отримати виписку з Державного реєстру. Що являє собою нерухомість, навіщо треба обов'язково пройти всі етапи реєстрації, як проходить процес отримання підтверджуючого документа, які документи потрібно принести в державні структури – про це та інше далі в статті.
Нерухомістю вважаються всі об'єкти, які не можна перемістити на інше місце перш, ніж їх знецінять в офіційному порядку. Це багатоповерхові будівлі і квартири, приватні житлові будинки та підприємства. Сюди можна віднести також і земельні ділянки. Сама реєстрація являє собою процедуру, яка дозволить отримати документ, що підтверджує, що конкретна людина є законним власником об'єкта, і без її дозволу об'єкт не можна продавати, реставрувати чи зносити, а також використовувати в тих чи інших цілях.
Навіщо реєструвати право власності на нерухомість
На сьогоднішній день, щоб у людини виникли права на нерухоме майно, їй необхідна реєстрація права на нерухомість і, що не маловажно, вона повинна бути правильно зареєстрована. Де реєструвати нерухомість? У питанні такого роду зможе допомогти виключно державна реєстрація. Така реєстрація охоплює не тільки право власності, але й інші права на певне майно, яке підлягає реєстрації. Для початку розберемося, який тип майна відноситься до нерухомого та яке майно є можливим зареєструвати.
Якщо звернутися до букви закону, а конкретніше до статті 181 Цивільного кодексу України, то в цій статті чітко сказано, що до нерухомих об'єктів мають відношення земельні ділянки і всі об'єкти, які знаходяться на таких ділянках. Говорячи простою мовою – це земля з розташованої на ній будинком, гаражем і будь-якою іншою спорудою, яку не є можливим пересунути. Є маленький нюанс: якщо таким об'єктом виступає незавершений об'єкт будівництва – він також буде вважатися об'єктом, який можна зареєструвати.
Так навіщо все-таки реєстрація прав на нерухомість? Та тільки тому, що це не просто угода через рукостискання на довірчій основі, це необхідність при діях з нерухомістю. Без проведення оформлення прав на нерухомість людина, яка думає, що вона одноосібний власник певного майна, таким не є. Без реєстрації у власника не буде ніяких прав на володіння нерухомістю. Тільки після закінчення реєстрації він буде вважатися справжнім власником будинку або котеджу, зможе розпоряджатися будівлею, фабрикою на свій розсуд. Якщо ж знехтувати цією процедурою, то всі дії користувача будуть розцінюватися як незаконні.
Як відбувається реєстрація на право власності
Щоб почати процедуру реєстрації нерухомості правильно та без втрати часу і коштів, потрібно зробити наступні кроки:
- Написати заяву про бажання зареєструвати об'єкт і отримати право власності на нього, віднести заяву нотаріусу, який знаходиться поблизу обговорюваного об'єкта або за місцем проживання самого власника.
- Сплатити збір за державну реєстрацію – отримати квитанцію.
- Звернутися до органу Державного земельного кадастру, щоб отримати повноцінні відомості про земельну ділянку, якщо мова йде про будівництво з нуля.
- Звернутися до Єдиного реєстру, щоб отримати документи, які дають право якимось чином експлуатувати об'єкт: використовувати його в комерційних цілях, почати будівництво, заселитися, інше.
- Підсумок – отримати виписку з Державного реєстру, яка буде свідченням про успішно проведеному справі.
Які документи потрібні для реєстрації нерухомості
Документи – це одночасно і добре, і погано. Добре, коли вони всі є і погано, коли не вистачає якогось папірця і потрібно починати все з початку і втрачати додатковий час, якого і так немає. Ось тому розглянемо, що потрібно зібрати, щоб почати реєстрацію права власності на нерухомість.
Для отримання права фізичній особі потрібно наступне:
- сертифікат, що свідчить, що об'єкт можна використовувати в тих чи інших цілях;
- техпаспорт;
- офіційна адреса об'єкта;
- інформація про об'єкт: його кадастровий номер, код, форма власності, поверховість;
- нотаріальна довіреність на фахівця, який буде проводити реєстрацію;
- паспорт власника, його податковий код, інше.
Юридичній особі крім усього перерахованого вище знадобиться наступне:
- виписка, отримана в Єдиному державному реєстрі з інформацією про бізнес;
- статут компанії;
- наказ про призначення керівника.
Автор: ведучий юрист-аналітик Артем Дудка