Оскарження тендеру
Під час участі в тендерах можуть відбуватися ситуації, коли рішення було прийнято несправедливо в ту чи іншу сторону. Щоб вирішити своє питання – замовте онлайн-консультацію чи послугу «під ключ» прямо зараз, і незабаром фахівець зв'яжеться з вами для уточнення деталей.
Оскарження результатів тендеру в Україні
Можливість оскарження результатів тендеру для відстоювання своїх прав при публічних закупівлях є дуже вагомим важелем у цих питаннях.
Навіщо потрібне оскарження тендеру
Подати скаргу до Антимонопольного комітету України може будь-яка юридична чи фізична особа, яка зареєстрована на електронному майданчику та вважає, що замовник порушив їхні права та інтереси у процесі проведення закупівлі. Органом оскарження у публічних закупівлях є Антимонопольний комітет України (АМКУ), який з метою ефективного захисту утворює колегію, що розглядає скарги та приймає щодо них рішення. АМКУ розглядає скаргу за 10 робочих днів, рахуючи з дати початку розгляду скарги. Іноді термін розгляду скарги органом оскарження з аргументації може бути продовжено до 20 робочих днів.
Як відбувається оскарження тендеру
Оскарження результатів тендеру відбувається так:
- Подання скарги до АМКУ. Необхідно в період оскарження зайти до особистого кабінету на майданчику та натиснути кнопку «подати скаргу». Оскаржувати закупівлю можуть зареєстровані користувачі системи за допомогою одного із авторизованих майданчиків.
- За подання скарги до органу оскарження стягується плата, розмір якої визначається Кабінетом Міністрів України.
- Оскаржувати умови тендерної документації до моменту розкриття тендерних пропозицій можуть усі користувачі, а скарги на рішення, дії чи бездіяльність замовника, що відбулися після розгляду тендерних пропозицій, можуть подати лише учасники цієї закупівлі. Скарги на рішення, дії чи бездіяльності, що відбулися після розгляду тендерних пропозицій, скаржник подає за допомогою того майданчика, на якому подавалася його тендерна пропозиція.
Документи, необхідні для оскарження результатів тендеру
Необхідно подати такі документи:
- сама скарга;
- документи (також в електронній формі), що підтверджують описані у скарзі факти;
- документальне підтвердження плати за подання скарги.
Скарга має містити:
- опис фактів, яких стосується скарга;
- аргументи на підтвердження позиції суб'єкта оскарження;
- посилання на конкретні статті закону «Про публічні закупівлі».
Автор: ведучий юрист-аналітик Артем Дудка